Search

Imaju li “kronično nesretni” ljudi neke zajedničke karakteristike?

Kad završi ljeto, otputuju turisti, dan se skrati…ostaje nam vremena da razmislimo, što to strance kod nas oduševljava, a nas, generalno, opet ne čini ispunjenima?

Mogli bi reći da imamo mali milijun problema. Iako osjećamo zajedništvo na obiteljskoj i rodbinskoj razini vrlo nam je upitna društvena svijest, srozalo nam se povjerenje u ljude i institucije, nemamo financijsku ni pravnu sigurnost, pod terorom smo birokracije, materijalna su nam očekivanja velika, naglasak nam je na vanjskim stvarima (novac, status, imidž…), vlada međusobno nepovjerenje i nesigurnost, pritisak okoline je velik…ali što je najvažnije,  nikad se ne zadovoljavamo postignutim. Sve to i još mnogo toga čini da nismo u stanju prepoznati što zapravo imamo. A imamo.
Volimo biti na otvorenom, imamo obilje sunca i dobru klimu, jedinstveni smo u uživanju u kavi, još uvijek imamo vremena a i osjećaja za druge, znamo uživati u trenutku, otvoreni smo, gostoljubljivi, ne svodi nam se sve samo na posao, imamo besplatno školstvo i zdravstvo, zdravu domaću hranu, bogatu gastronomiju, običaje, tradiciju….

Jesmo li nezahvalni? Zašto osjećamo prazninu i kad imamo sve? Trčimo za svojim snovima  a kada ih ostvarimo i dalje smo neispunjeni.
Zašto uvijek želimo više, bolje, veće i nikada, zapravo, nismo ispunjeni onim što imamo? Zašto stalno živimo u iščekivanju i raskoraku iako znamo da zahvalni ljudi žive sretnije i zdravije?
Nerijetko imamo jednu teoriju o time što nam je u životu važno, ali u praksi pokazujemo nešto sasvim drugo.

Svi imamo loše i dane i tjedne, zapravo, osciliramo između sretan i nesretan. Ali oni „kronično nesretni“ kao da imaju do savršenstva istrenirane neke karakteristike i obrasce ponašanja.
Unaprijed imaju stav da je život težak i da su žrtve života pa nikad nisu zadovoljni. Ustrajno misle da se ljudima ne može vjerovati. Nepovjerljivi su i stvaraju nevidljivi zid oko sebe. Fokusiraju se na ono što ne valja. Uvijek se žale na nešto a pohvalu nastavljaju s „da, ali…“Uspoređuju se s drugima i gaje zavist. Kao da vjeruju da tuđa sreća nekako umanjuje njihovu. Stalno se uspoređuju s drugima a to vodi prema zavisti i ljutnji. Nastoje u potpunosti kontrolirati život. O budućnosti razmišljaju s brigom i strahom. Razgovori im se uglavnom svode na tračanje i gunđanje. Vrlo često zamjeraju, prijateljima, članovima obitelji čak i potpunim strancima. Kao takvi, nezadovoljni su, ljuti i frustrirani i to utječe na svaki aspekt njihovog života, naravno u negativnom smislu. Vjeruju da su samo oni u pravu i da se svatko mora ponašati prema njihovim uvjerenjima. Često se postavljaju kao suci. Otežavaju si život u svim aspektima. Vječni su pesimisti i stalno čekaju bolju budućnost. Prigovaraju i kukaju i preuveličavaju loše stvari. Zapravo sami sebe teroriziraju a najvjerojatnije bez pravog razloga.

Kako idemo kroz život trebali bi imati što manje iluzija, predrasuda, uspoređivanja, natjecanja, ega, nesigurnosti  i opterećivanja nebitnim stvarima. Prihvatiti i zavoljeti prvo sebe i onda sve oko sebe. Otpustiti ogorčenost i mentalitet žrtve, maknuti od sebe tuđa očekivanja, ne zamjerati i biti zahvalan, znati se i nasmijati samom sebi. Voljeti sebe i poštovati druge i živjeti svoju životnu strast.

 

Lidija Kovačić, prof.

Public Health and Health Promotion Service

Share on social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Privacy overview

Essential cookies

These cookies enable interaction with the service or website so you can access basic features to provide that service. They relate to the requested service, such as the session identifier of the current visit. They do not store information that can identify the user.

Statistical cookies

These cookies enable the collection of data in an aggregated form without identifying the user. They are used to track user behavior on the website for market research and analytics purposes. These insights enable the website to improve content and develop better features that enhance the user experience.

Marketing cookies

These cookies allow the collection of information about user habits and behavior on the website for displaying relevant advertisements to the user tailored to their interests. They can also be used to measure the effectiveness of campaigns.