Search

Peludni kalendar NZJZ SDŽ

Sezona peludnih alergija na splitskom području započela je cvjetanjem i oprašivanjem čempresa čija je pelud već od siječnja prisutna u zraku. S toplijim danima, peludni spektar postajat će sve raznolikiji, a proljeće će biti razdoblje intenzivnog cvjetanja i oprašivanja biljaka čija pelud posjeduje određeni stupanj alergijskog potencijala (visoki, umjereni, niski).

Na temelju svakodnevnih mjerenja koncentracije alergenog peluda i praćenja prevladavajućih meteoroloških parametara izrađuje se procjena izloženosti alergenima u obliku alergijskog semafora, odnosno peludne prognoze. (Peludna prognoza)

Uz peludnu prognozu dostupan je opis najzastupljenijih alergenih biljaka splitskog područja – Alergene biljke. (Alergene biljke)

Na kraju kalendarske godine izrađuje se peludni kalendar (Peludni kalendar) koji grafički prikazuje početak, trajanje i završetak, te intenzitet peludne sezone alergenih biljaka.

Peludna prognoza i peludni kalendar od iznimne su važnosti alergičnim osobama kako bi na vrijeme prevenirali simptome alergija i planirali svakodnevne aktivnosti u cilju smanjenja izloženosti alergenom peludu.

PELUDNI KALENDAR NZJZ SDŽ

Služba za zdravstvenu ekologiju NZJZ SDŽ

Share on social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Privacy overview

Essential cookies

These cookies enable interaction with the service or website so you can access basic features to provide that service. They relate to the requested service, such as the session identifier of the current visit. They do not store information that can identify the user.

Statistical cookies

These cookies enable the collection of data in an aggregated form without identifying the user. They are used to track user behavior on the website for market research and analytics purposes. These insights enable the website to improve content and develop better features that enhance the user experience.

Marketing cookies

These cookies allow the collection of information about user habits and behavior on the website for displaying relevant advertisements to the user tailored to their interests. They can also be used to measure the effectiveness of campaigns.