Search

Peludni kalendar mediteranske Hrvatske

Objavljen je novi Peludni kalendar mediteranske Hrvatske za 2021. godinu izrađen prema originalnim rezultatima Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Splitsko-dalmatinske županije. (Pogledajte peludni kalendar)

Pogledajte peludnu prognozu za Split

Peludne alergije povezane su s vremenom cvatnje biljaka čija pelud ima sposobnost izazvati alergijsku reakciju. Proljeće je razdoblje pune cvatnje kada se zbog toplog vremena povećavaju količine peluda u zraku, a peludni spektar postaje sve raznolikiji. Peludni spektar nekoga područja prikazujemo peludnim kalendarom.

Peludni kalendar je grafički prikaz koncentracije alergenog peluda u zraku. Izrađuje se na temelju podataka prikupljenih svakodnevnim praćenjem vrsta i broja peludnih zrnaca u atmosferi. Prikazuje početak, trajanje i kraj peludne sezone najznačajnijih alergenih biljaka, a izrađuje se za razdoblje od godine dana.
Osim peludnog kalendara, na našim stranicama možete pratiti i peludnu prognozu. Peludna prognoza je predviđanje koncentracija peluda na temelju podataka o koncentracijama peluda i meteorološkim podacima. Objedinjavanjem ovih podataka moguće je izraditi bioprognozu. Bioprognostički podatci od koristi su osobama osjetljivima na alergenu pelud u planiranju aktivnosti i preventivnih postupaka.

Share on social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Privacy overview

Essential cookies

These cookies enable interaction with the service or website so you can access basic features to provide that service. They relate to the requested service, such as the session identifier of the current visit. They do not store information that can identify the user.

Statistical cookies

These cookies enable the collection of data in an aggregated form without identifying the user. They are used to track user behavior on the website for market research and analytics purposes. These insights enable the website to improve content and develop better features that enhance the user experience.

Marketing cookies

These cookies allow the collection of information about user habits and behavior on the website for displaying relevant advertisements to the user tailored to their interests. They can also be used to measure the effectiveness of campaigns.