Sedmo po redu međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti održano je u OŠ Strožanac 24. studenenog 2023. godine, kao središnji događaj Mjeseca borbe protiv ovisnosti. Natjecanje je dio javnozdravstvenog projekta „Pretežno vedro“, a prethode mu školska natjecanja koja se odvijaju od rujna do studenoga. Aktivnosti u školama koje su namijenjene učenicima šestih razreda obilježilo je korištenje alata koje Služba za mentalno zdravlje razvija (društvena igra Pretežno vedro, memory Pretežno vedro, stripovi „Nevidljivi zid“ i „Kakvo je vrijeme u vas?“, Abeceda osjećaja…), kao i različitih materijala kojima se koriste stručni suradnici i profesori koji su u projekt uključeni kao mentori. U navedenim aktivnostima sudjelovalo je oko 1000 učenika iz 30 osnovnih škola.
Za mjerenje korisnosti aktivnosti za razvoj učeničkih kompetencija uključena je mjera socioemocionalnih kompetencija WCSD skraćena verzija (engl. The Washoe County School District Social and Emotional Competency Short-Form Assessment). Statističkom analizom odgovora na ulaznim i izlaznim upitnicima, dakle prije i poslije provođenja spomenutih aktivnosti, utvrđeno je da učenici svoje socioemocionalne sposobnosti procjenjuju boljima nakon sudjelovanja u projektu.
Osim takvih nalaza, vrijedan pokazatelj je subjektivnija mjera zadovoljstva i povratne informacije uključenih sudionika. Tako mentori izvještavaju o pozitivnoj i poticajnoj atmosferi na radionicama, zainteresiranosti učenika za teme te pozitivnim učincima sudjelovanja u projektu, npr. zapažanje stručne suradnice Petre Relje: „Iz godine u godinu pokazalo nam se kako sudjelovanje učenika u ovom projektu početkom šestog razreda, jako utječe na razvoj njih kao osoba. Utječe na njihovo dublje promišljanje i razumijevanje međuljudskih odnosa, te svakako na kvalitetu njihove međusobne komunikacije. Projekt nam je lani omogućio da jedan razred potpuno promjeni razrednu dinamiku i međuljudske odnose, te učenici i dan danas spominju kako im je sudjelovanje u projektu pomoglo da razviju razumijevanje i empatiju za različitosti karaktera unutar njihovog razreda. Čak su se sami ponudili da ovogodišnjim učenicima šestih razreda održe mali prikaz svog sudjelovanja i benefita koje su imali od samog projekta, što je dodatno motiviralo ovogodišnje sudionike.“
Voditeljice projekta Mirela Grbić i Mirjam Juginović, stručne suradnice pri Službi za mentalno zdravlje