Search

O prehrani

Pravilna prehrana značajan  je segment u pripremi i odvikavanju od pušenja te  održavanju nepušenja.

1. Prestankom pušenja osjeti okusa i mirisa se poboljšavaju što može povećati apetit. Pušači dnevno troše od 250 do 500 cal više od nepušača.

Tjelesna aktivnost je najbolja prevencije debljanja.

2. Potrebno je razlikovati glad od potrebe za oralnom stimulacijom (zamjenom za cigaretu)!

Izbjegavajte međuobroke i gricakalice!

3. Prestankom pušenja dolazi do izostajanja lučenja dopamina koji stvara osjećaj ugode i zadovoljstva. Manjak dopamina  pušači često nadoknađuju povećanom konzumacijom šećera.

Pazite da iz nikotinske zamke ne upadnete u šećernu zamku!

4. Dijetalna prehrana može biti izvor stresa. Danas se preporučuju dijete koje se baziraju na proteinima, ali bi trebalo izbjegavati masna, pržena i jako začinjena jela jer mogu potaknuti želju za pušenjem duhana.

Nemojte gladovati !

5. Preporuča se izbjegavati jesti prerađene namirnice i brze ugljikohidrate: šećer, krumpir, bijeli kruh i riža te umjesto njih jesti spore ugljikohidrate: voće, povrće, žitarice i rižu od cijelog zrna.

Jedite spore tzv. “dobre” ugljikohidrate jer imaju veći volumen, manje su kalorični, a stvaraju osjećaj sitosti !

 

 

Share on social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Privacy overview

Essential cookies

These cookies enable interaction with the service or website so you can access basic features to provide that service. They relate to the requested service, such as the session identifier of the current visit. They do not store information that can identify the user.

Statistical cookies

These cookies enable the collection of data in an aggregated form without identifying the user. They are used to track user behavior on the website for market research and analytics purposes. These insights enable the website to improve content and develop better features that enhance the user experience.

Marketing cookies

These cookies allow the collection of information about user habits and behavior on the website for displaying relevant advertisements to the user tailored to their interests. They can also be used to measure the effectiveness of campaigns.