Search

Primjenom upitnika WCSD procijenjena uspješnost osvješavanja socijalnih i emocionalnih vještina kod djece u Splitsko-dalmatinskoj županiji

Fotografija prikazuje majice koje su učenici nosili na dan 5. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti

Javnozdravstveni projekt Pretežno vedro već dugi niz godina, uz opći cilj zaštite i unaprjeđenja mentalnog zdravlja djece i mladih, za specifični cilj ima emocionalno opismenjavanje učenika u osnovnim i srednjim školama u Splitsko-dalmatinskoj županiji. U sklopu projekta neke od aktivnosti održavaju se tijekom školskih i međuškolskih natjecanja kroz koja učenici usvajaju znanja i razvijaju vještine koje se odnose na emocionalno opismenjavanje. Krajem prošle godine u Mjesecu borbe protiv ovisnosti održano je 5. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti u OŠ Trilj.


U protekle dvije godine u završnom dijelu natjecanja koje zahtjeva rješavanje problemskih situacija iz svakodnevnog života, scenskom igrom koju učenici trebaju sami osmisliti te svojom izvedbom poslati jasnu i kreativnu poruku kako uspješno riješiti problem, pobjedu su odnijeli učenici onih škola koje su slučajnim odabirom za temu pripale neugodne emocije, bijes i ljutnja?! Svima su nam poznate i nažalost sve više vidljive neugodne emocije koje su često povezane s nasilnim i neprimjerenim ponašanjem. Scensku igru uvijek ocjenjuje i procjenjuje učeničko i stručno povjerenstva na završnici natjecanja iz emocionalne pismenosti.


Kako bi se odredila uspješnost provođenja projektnih aktivnosti, učenici koji su sudjelovali u projektu Pretežno vedro su prije i poslije sudjelovanja popunili upitnik samoprocjene socioemocionalnih kompetencija WCSD skraćena verzija (engl. The Washoe County School District Social and Emotional Competency Short-Form Assessment). Cilj takvog postupka je utvrđivanje postojanja razlike u tome koliko se učenici procjenjuju uspješnima u različitim socijalnim i emocionalnim vještinama, primjerice koliko im je lako ili teško prepoznati svoje emocije ili treba li drugoj osobi pomoć i sl. U završnici samog natjecanja ukupno je 678 učenika iz 18 škola ispunilo ulazni upitnik, a izlazni njih 556. Rezultati provedenih statističkih analiza su pokazali da su učenici nakon sudjelovanja u projektnim aktivnostima svoje sposobnosti procjenjivali boljima što govori u prilog korisnosti ovakvog pristupa u radu s mladima na pitanjima koja se tiču emocionalne pismenosti.


Kontinuitet održavanja za ovakav projekt je od iznimne važnosti s obzirom na to da su navedene vještine doista temeljne za svaku mladu osobu. Podučavanje ovim vještinama ima dvojaku korist: rad na prevenciji iz područja mentalnog zdravlja kao dio općeg zdravlja, ali i ujedno pruža priliku i podršku stručnjacima u školskoj službi za uočavanje učenika kojima je potrebna dodatna podrška u razvijanju socioemocionalnih kompetencija.

Voditeljice projekta pri Službi za mentalno zdravlje, stručne suradnice
Mirela Grbić i Mirjam Juginović

Što kažu učenici koji su sudjelovali u natjecanjima:

VIŠE

Share on social media

Facebook
Twitter
LinkedIn