Search

Primjenom upitnika WCSD procijenjena uspješnost osvješavanja socijalnih i emocionalnih vještina kod djece u Splitsko-dalmatinskoj županiji

Fotografija prikazuje majice koje su učenici nosili na dan 5. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti

Javnozdravstveni projekt Pretežno vedro već dugi niz godina, uz opći cilj zaštite i unaprjeđenja mentalnog zdravlja djece i mladih, za specifični cilj ima emocionalno opismenjavanje učenika u osnovnim i srednjim školama u Splitsko-dalmatinskoj županiji. U sklopu projekta neke od aktivnosti održavaju se tijekom školskih i međuškolskih natjecanja kroz koja učenici usvajaju znanja i razvijaju vještine koje se odnose na emocionalno opismenjavanje. Krajem prošle godine u Mjesecu borbe protiv ovisnosti održano je 5. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti u OŠ Trilj.


U protekle dvije godine u završnom dijelu natjecanja koje zahtjeva rješavanje problemskih situacija iz svakodnevnog života, scenskom igrom koju učenici trebaju sami osmisliti te svojom izvedbom poslati jasnu i kreativnu poruku kako uspješno riješiti problem, pobjedu su odnijeli učenici onih škola koje su slučajnim odabirom za temu pripale neugodne emocije, bijes i ljutnja?! Svima su nam poznate i nažalost sve više vidljive neugodne emocije koje su često povezane s nasilnim i neprimjerenim ponašanjem. Scensku igru uvijek ocjenjuje i procjenjuje učeničko i stručno povjerenstva na završnici natjecanja iz emocionalne pismenosti.


Kako bi se odredila uspješnost provođenja projektnih aktivnosti, učenici koji su sudjelovali u projektu Pretežno vedro su prije i poslije sudjelovanja popunili upitnik samoprocjene socioemocionalnih kompetencija WCSD skraćena verzija (engl. The Washoe County School District Social and Emotional Competency Short-Form Assessment). Cilj takvog postupka je utvrđivanje postojanja razlike u tome koliko se učenici procjenjuju uspješnima u različitim socijalnim i emocionalnim vještinama, primjerice koliko im je lako ili teško prepoznati svoje emocije ili treba li drugoj osobi pomoć i sl. U završnici samog natjecanja ukupno je 678 učenika iz 18 škola ispunilo ulazni upitnik, a izlazni njih 556. Rezultati provedenih statističkih analiza su pokazali da su učenici nakon sudjelovanja u projektnim aktivnostima svoje sposobnosti procjenjivali boljima što govori u prilog korisnosti ovakvog pristupa u radu s mladima na pitanjima koja se tiču emocionalne pismenosti.


Kontinuitet održavanja za ovakav projekt je od iznimne važnosti s obzirom na to da su navedene vještine doista temeljne za svaku mladu osobu. Podučavanje ovim vještinama ima dvojaku korist: rad na prevenciji iz područja mentalnog zdravlja kao dio općeg zdravlja, ali i ujedno pruža priliku i podršku stručnjacima u školskoj službi za uočavanje učenika kojima je potrebna dodatna podrška u razvijanju socioemocionalnih kompetencija.

Voditeljice projekta pri Službi za mentalno zdravlje, stručne suradnice
Mirela Grbić i Mirjam Juginović

Što kažu učenici koji su sudjelovali u natjecanjima:

VIŠE

Share on social media

Facebook
Twitter
LinkedIn
Privacy overview

Essential cookies

These cookies enable interaction with the service or website so you can access basic features to provide that service. They relate to the requested service, such as the session identifier of the current visit. They do not store information that can identify the user.

Statistical cookies

These cookies enable the collection of data in an aggregated form without identifying the user. They are used to track user behavior on the website for market research and analytics purposes. These insights enable the website to improve content and develop better features that enhance the user experience.

Marketing cookies

These cookies allow the collection of information about user habits and behavior on the website for displaying relevant advertisements to the user tailored to their interests. They can also be used to measure the effectiveness of campaigns.