Search

Primjenom upitnika WCSD procijenjena uspješnost osvješavanja socijalnih i emocionalnih vještina kod djece u Splitsko-dalmatinskoj županiji

Fotografija prikazuje majice koje su učenici nosili na dan 5. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti

Javnozdravstveni projekt Pretežno vedro već dugi niz godina, uz opći cilj zaštite i unaprjeđenja mentalnog zdravlja djece i mladih, za specifični cilj ima emocionalno opismenjavanje učenika u osnovnim i srednjim školama u Splitsko-dalmatinskoj županiji. U sklopu projekta neke od aktivnosti održavaju se tijekom školskih i međuškolskih natjecanja kroz koja učenici usvajaju znanja i razvijaju vještine koje se odnose na emocionalno opismenjavanje. Krajem prošle godine u Mjesecu borbe protiv ovisnosti održano je 5. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti u OŠ Trilj.


U protekle dvije godine u završnom dijelu natjecanja koje zahtjeva rješavanje problemskih situacija iz svakodnevnog života, scenskom igrom koju učenici trebaju sami osmisliti te svojom izvedbom poslati jasnu i kreativnu poruku kako uspješno riješiti problem, pobjedu su odnijeli učenici onih škola koje su slučajnim odabirom za temu pripale neugodne emocije, bijes i ljutnja?! Svima su nam poznate i nažalost sve više vidljive neugodne emocije koje su često povezane s nasilnim i neprimjerenim ponašanjem. Scensku igru uvijek ocjenjuje i procjenjuje učeničko i stručno povjerenstva na završnici natjecanja iz emocionalne pismenosti.


Kako bi se odredila uspješnost provođenja projektnih aktivnosti, učenici koji su sudjelovali u projektu Pretežno vedro su prije i poslije sudjelovanja popunili upitnik samoprocjene socioemocionalnih kompetencija WCSD skraćena verzija (engl. The Washoe County School District Social and Emotional Competency Short-Form Assessment). Cilj takvog postupka je utvrđivanje postojanja razlike u tome koliko se učenici procjenjuju uspješnima u različitim socijalnim i emocionalnim vještinama, primjerice koliko im je lako ili teško prepoznati svoje emocije ili treba li drugoj osobi pomoć i sl. U završnici samog natjecanja ukupno je 678 učenika iz 18 škola ispunilo ulazni upitnik, a izlazni njih 556. Rezultati provedenih statističkih analiza su pokazali da su učenici nakon sudjelovanja u projektnim aktivnostima svoje sposobnosti procjenjivali boljima što govori u prilog korisnosti ovakvog pristupa u radu s mladima na pitanjima koja se tiču emocionalne pismenosti.


Kontinuitet održavanja za ovakav projekt je od iznimne važnosti s obzirom na to da su navedene vještine doista temeljne za svaku mladu osobu. Podučavanje ovim vještinama ima dvojaku korist: rad na prevenciji iz područja mentalnog zdravlja kao dio općeg zdravlja, ali i ujedno pruža priliku i podršku stručnjacima u školskoj službi za uočavanje učenika kojima je potrebna dodatna podrška u razvijanju socioemocionalnih kompetencija.

Voditeljice projekta pri Službi za mentalno zdravlje, stručne suradnice
Mirela Grbić i Mirjam Juginović

Što kažu učenici koji su sudjelovali u natjecanjima:

VIŠE

Podijeli na društvenim mrežama

Facebook
Twitter
LinkedIn
Logo ustanove

NASTAVNI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Pregled privatnosti

Neophodni kolačići

Ovi kolačići omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta. Ne spremaju informacije kojima se može identificirati korisnika.

Statistički kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Navedeni uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.

Marketinški kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskoj stranici radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti kampanja.