Search

Izvješće s javnozdravstvene akcije u tvrtci Ericsson Nikola Tesla u sklopu Nacionalnog Projekta „ Živjeti zdravo“ održane 27.3.2019.

Na inicijativu i uz potporu voditelja tvrtke Ericsson Nikola Tesla ispostava u Splitu, gospodina Deana Marušića, u prostorima  tvrtke održana je javno zdravstvena akcija u sklopu projekta „Živjeti zdravo“ , modul „Tvrtka-prijatelj zdravlja“.

Cilj akcije  je promicanje zdravih životnih navika i zdravstveno prosvjećivanje zaposlenika  kroz razne oblike javnozdravstvenih aktivnosti. 

Edukacijom i aktivnim poticanjem zaposlenika  na promjene loših životnih navika te ukazivanjima  na čimbenike  rizika na koje mogu sami utjecati, sprječava se   ili odgađa  nastanak bolesti, a  kontrolom krvnog tlaka i   šećera  u krvi ( „tihe ubojice“ ),  kao i redovitim preventivnim pregledima,  već nastale bolesti  mogu  se otkriti u ranoj fazi kada je i samo liječenje značajno uspješnije i  komplikacije rjeđe.

U akciji su sudjelovale Služba za javno zdravstvo i promicanje zdravlja, Služba za epidemiologiju i prevenciju nezaraznih bolesti i Služba za mentalno zdravlje NZJZ SDŽ u suradnji s HZJZ .

Tom prilikom se zainteresiranim  djelatnicima tvrtke mjerio tlak, šećer  u krvi, određivao ITM, dijelili promidžbeni materijali i medicinski savjeti  te provodilo  testiranje na hepatitis C. Zaposlenicima pušačima mjerio se CO ( ugljični monoksid) u izdisajnom zraku a pomoću „pijanih naočala“ predstavilo  im se stanje svijesti i koordinacije u alkoholiziranom stanju.

Akcija je trajala od 8-14 h.

Organizirana  su i stručna predavanja na teme:

  • Mentalno zdravlje i rizici vezani uz radno mjesto – prof. Danijela Štimac, HZJZ
  • Pušenje i psihosocijalni aspekti ovisnosti o pušenju– prof. psihologije Katarina Jurić, NZJZ SDŽ
  • Važnost pravilne prehrane u očuvanju zdravlja– mr.univ. Inga Vučica, specijalist javnog zdravstva NZJZ SDŽ
  • Tjelesna aktivnost i zdravlje na radnom mjestu– prof. Sretan Bandalović, profesor kineziologije
  • Čimbenici rizika za nastanak kroničnih nezaraznih bolesti– dr. Branka Medvidović, specijalist epidemiolog NZJZ SDŽ

Odaziv je bio dobar, posebice za praktični dio. Pregledane su 63 osobe , od toga 34  muškarca i 29 žena. Pet zaposlenika se testiralo na hepatitis C.

U akciji su sudjelovali, uz već navedene predavače iz NZJZ, i drugi djelatnici Zavoda: dr. Magda Pletikosa, epidemiolog; dr.Majda Gotovac, epidemiolog; dr. Ljubica Marunica, specijalist obiteljske medicine; Lidija Kovačić, sociolog; Dr.sc. Marijana Mijaković, prof.fizike; Lidija Bikić, laborant; Ivan Samardžić, tehnički radnik i dr. Jasna Ninčević.

Tvrtka Ericsson Nikola Tesla vrlo rano je prepoznala važnost brige o zdravlju svojih djelatnika te je organizacijom ovakvih javnozdravstvenih radionica za svoje zaposlenike, uz ispunjavanje i svih ostalih projektom predviđenih uvjeta, s razlogom stekla naziv „ Tvrtka prijatelj zdravlja“ koji im je dodijelio Hrvatski zavod za javno zdravstvo.

 

 

Koordinator NP „Živjeti zdravo“ SDŽ

Mr. sc. Jasna Ninčević, epidemiolog, v.d. voditeljica Službe za javno zdravstvo NZJZSDŽ

 

Podijeli na društvenim mrežama

Facebook
Twitter
LinkedIn
Logo ustanove

NASTAVNI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Pregled privatnosti

Neophodni kolačići

Ovi kolačići omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta. Ne spremaju informacije kojima se može identificirati korisnika.

Statistički kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Navedeni uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.

Marketinški kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskoj stranici radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti kampanja.