Search

Ventilacija zatvorenih prostora

Većinu vremena provodimo u zatvorenim, nedovoljno provjetrenim, prostorima; pogotovo u zimskom periodu. Zaokupljeni svakodnevnim obavezama, zaboravljamo na „trivijalne“, ali izuzetno učinkovite načine kojima štitimo svoje zdravlje. Činjenice:
–    više od 90% ljudi rijetko i nedostatno prozračuje svoje životne prostore,
–     u sezoni grijanja vlažnost zraka u stanovima i javnim zgradama je manja od 30 %,
–    jedan od glavnih čimbenika u prenošenju virusa zrakom je relativna vlažnost,
–    inhalacija suhog zraka dovodi do oštećenja epitelne sluznice dišnog sustava, što znatno umanjuje mogućnost obrane našeg organizma od bakterija i virusa.

Prilikom disanja, govora, pjevanja ili smijanja, u izdahnutom dahu se ispuštaju čestice (aerosoli), koje se nesmetano šire po cijeloj prostoriji. Neke od njih mogu ostati u zraku satima. Ukoliko u prostoriji boravi inficirana osoba, u relativno kratkom vremenu može zaraziti druge prisutne, čak i bez direktnog kontakta.

Ako se u zgradi nalazi zaražena osoba, a vi u prostoriju puštate puno svježeg zraka izvana, na taj načih ćete razblažiti bilo koje zarazne čestice te tako smanjujete rizik da će se zaraziti i ostali u prostoriji.” (dr. Hywel Davies)

Redovitom prirodnom ventilacijom postiže se:
–    postotak relativne vlažnosti zraka između 40 i 60 posto,
–    regulira se kvaliteta zraka,
–    dostatna količina kisika.

Prozračivanje vršiti više puta dnevno (3-4 puta), osobito ujutro i navečer.

Metode prirodnog provjetravanja zatvorenih prostora

Služba za javno zdravstvo i promicanje zdravlja

Podijeli na društvenim mrežama

Facebook
Twitter
LinkedIn
Logo ustanove

NASTAVNI ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVSTVO SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE

Pregled privatnosti

Neophodni kolačići

Ovi kolačići omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta. Ne spremaju informacije kojima se može identificirati korisnika.

Statistički kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Navedeni uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.

Marketinški kolačići

Ovi kolačići omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskoj stranici radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti kampanja.